فول آلبوم مداحی حسین فخری

۰

دانلود فول آلبوم مداحی حسین فخری به همراه آرشیو کامل مداحی فخری با کیفیت بالا در یک فایل زیپ به صورت یکجا
دانلود فول آلبوم مداحی حسین فخری

دانلود فول آلبوم مداحی حسین فخری

بیوگرافی حسین فخری

حسین فخری مداح و حماسه خوان مشهور خرمشهری با اصالت بهبهانی است که متولد ۱۳۳۸ می‌باشد وی دارای ۳ دختر و ۱ پسر به نام محمد علی می‌باشد. وی فرزند حاج حسن فخری از مداحان قدیمی خرمشهر و برادر محمود فخری می‌باشد و هم‌اکنون مقیم اصفهان می‌باشد. برخی بر این باورند که وی مشهورترین مداح زمان جنگ می‌باشد.  او به همراه آهنگران و کویتی‌پور از مداحان فعال دوران جنگ بود، گفته می‌شود که در سالهای اخیر بعلت عوارض شیمیایی که در جبهه متحمل شده بود از ناراحتی حنجره رنج می‌برد. ایشان در چند سال اخیر به دعوت دوستان و همرزمانش در برخی استانها از جمله شیراز، بندرعباس،تهران،کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، شهرکرد، مشهد و…. به نوحه خوانی پرداخته است.

 

ماندگارترین نوحه حسین فخری

ملودی نوحهٔ «ممد نبودی ببینی» از نوحه‌های محرم و صفر بخشو و از نوحه قدیمی (لیلا بگفتا ای شهه لب تشنه کامان) گرفته شده که قدمتی قریب به صد سال دارد و از قدیمیترین نوحه‌های اصیل بوشهری بشمار می‌رود گرفته. پس از آزادسازی خرمشهر با شعر جواد عزیزی و اوّلین بار توسط حسین فخری هم‌رزم محمد جهان آرا بر سر مزارش خوانده شد.

 

معروفترین نوحه های حسین فخری

از نوحه‌های معروف وی می‌توان به نوحه بوشهری بنشین تا به تو گویم زینب (۱۳۷۰) با شعری از سید جواد عین الملک از نوحه سرایان بوشهری محله کوتی و نوحه چه دشواراست پیمودن به هجران تو منزلها با شعری از حبیب‌الله معلمی۱۳۶۸ به مناسبت درگذشت آیت الله خمینی واحد سکینه گفت با زینب شب عاشورای ۱۳۸۱ واحد زیبای دلبر (جز دلم کس نکند) شب عاشورای ۱۳۸۹اشاره نمود.

 

 

دانلود فول آلبوم حسین فخری
مداحی ها و نوحه های قدیمی در یک فایل زیپ با حجم ۱۰۰ مگابایت
دانلود مداحی های سال 1396

 

دانلود فول آلبوم حسین فخری

19 شهریور 1398
لینک کوتاه

اشتراک گذاری مطلب

نظر خود را بنویسید

دانلود آهنگ جدید